Regioblad juni 2021

Regioblad - 11 Parochiekern noord Secretaris Amber van Ginneken, Postadres: Alberdingk Thijmstraat 2, 4532 CZ Terneuzen. Tel. 06-46064839, pkcnoord@outlook.com BELANGRIJKE GEGEVENS Parochiebureau Alberdingk Thijmstraat 2, 4532 CZ Terneuzen Tel: 0115-612327 E-mail: bureauterneuzen@eparochie.nl Openingstijden op alle werkdagen van 10.00 tot 12.00 uur Website: www.eparochie.nl Banknummer: NL46 ABNA 0419 4875 81 Stiltecentrum en Mariakapel open van maandag t/m vrijdag 10.00 - 12.00 uur Parochiekern zuid-oost Secretaris Rita Pollet, Aendijkestraat 28, 4571 TD Axel T. 0115-563102 E. rita.pollet@zeelandnet.nl KERMISDIENST IN WESTDORPE B.G.V. 300 JAAR MARIA VISITATIE Er wordt 4 dagen (3-4-5-6 juli) volop gefeest bij gelegenheid van 300 jaar Maria Visitatie in Westdorpe bij gelegenheid van de jaarlijkse kermisviering . Tijdens deze “Kirmesse" is alle 4 dagen de doorlopende fototentoonstelling “300 jaar Westdorpe” in de Kirke te zien. In en rond MFC de Kirke zullen vele festiviteiten plaatsvinden: de Kirmesse op het kerkplein, een wedstrijd op het schuttersterrein, Heel Westdorpe bakt: Westdurpse vlaaibakken, gaaibollen, wielerkoers en kaarten. Op dinsdag 6 juli herdenken we eerst vanaf 10.30 uur de overledenen tijdens een gebedsmoment op de absouteplek van ons kerkhof. De voorganger in dat gebedsmoment is onze bisschop, Mgr. J. Liesen. Daaropvolgend zegent de bisschop de graven. Na deze plechtigheid is er een gezellige ontmoeting in De Kirke. Om 12.00 uur komen we samen voor het Middaggebed. Ook hierin gaat de bisschop voor. In dit middaggebed worden de overledenen van het afgelopen jaar herdacht alsook bidden we voor de opgegeven intenties. De Kirke is die dag open vanaf 9.45 uur. U kunt dan de Mariakapel bezoeken en daar een kaarsje branden. Intenties voor de viering kunnen worden aangevraagd bij de heer F. Dierickx, Wilhelminastraat 25, 4554 BL Westdorpe (freria@ zeelandnet.nl - T0115-452401) BEDEVAART OOSTAKKER Helaas heeft voor de tweede keer op rij de bedevaartstocht naar Oostakker niet plaats kunnen vinden wegens de coronapandemie met de daarbij behorende coronamaatregelen. In de meimaand wordt traditiegetrouw jaarlijks een bedevaartstocht gelopen of gefietst van Westdorpe naar Oostakker en vice-versa. Bij aankomst in Oostakker en na de Heilige Mis is er dan gelegenheid om de Lourdesgrot te bezoeken en licht te brengen bij de beeltenis van Onze Lieve Vrouw om daarna bij het krieken van dag de terugreis weer te aanvaarden. Wat de reden ook is om mee te gaan op bedevaart, voor de meesten is het een uitgelezen moment om dichtbij huis tot bezinning en tot innerlijke rust te komen. Misschien waren we er juist dit jaar nog meer aan toe dan anders. Maar helaas het heeft niet zo mogen zijn. Tot ons verdriet is de initiatiefnemer van deze bedevaartstocht Carl de Hulsters op 16 april 2021 overleden. Hij is diegene die 15 jaar geleden de bedevaartstocht terug nieuw leven in blies. Sinds enkele jaren zijn wij betrokken bij de organisatie van de tocht en hebben Carl beloofd dat wij deze bijzondere tocht naar zijn voorbeeld en gedachtegoed zullen voortzetten. Carl heeft ons geïnspireerd om met hetzelfde enthousiasme deze mooie traditie voort te zetten. Dus noteer alvast voor mei 2022 deze tocht in uw agenda. Wij hopen op een mooie opkomst. Roger en Bianca Mateijsen – van Haelst.