Regioblad februari 2021

12 - Regioblad Parochiekern noord Secretaris Amber van Ginneken, Postadres: Alberdingk Thijmstraat 2, 4532 CZ Terneuzen. Tel. 06-46064839, pkcnoord@outlook.com BELANGRIJKE GEGEVENS Parochiebureau Alberdingk Thijmstraat 2, 4532 CZ Terneuzen Tel: 0115-612327 E-mail: bureauterneuzen@eparochie.nl Openingstijden op alle werkdagen van 10.00 tot 12.00 uur Website: www.eparochie.nl Banknummer: NL46 ABNA 0419 4875 81 Stiltecentrum en Mariakapel open van maandag t/m vrijdag 10.00 - 12.00 uur Parochiekern zuid-oost Secretaris Rita Pollet, Aendijkestraat 28, 4571 TD Axel T. 0115-563102 E. rita.pollet@zeelandnet.nl OPENSTELLING MARIAKAPEL WESTDORPE, EEN GROOT SUCCES De laatste weken van 2020 was de Mariakapel in “de Kirke” opengesteld. Dit was een groot succes. Zo vlak voor Kerst hebben velen gebruik gemaakt van de dagelijkse opening en bezochten veelal samen met kinderen de Kerststal. De kaarsenstandaard was vaak overvol. Ook werden er veel boodschappen voor de voedselbank meegebracht en gedoneerd. In samenwerking met Attent Goethals in Westdorpe waren er ruim 5 winkelwagentjes vol voor de voedselbank. Aan kaarsengeld werd er in die maanden ruim 300,- ontvangen. Kortom voor de Westdorpse geloofsgemeenschap was dit een groot succes. Uiteraard bedanken we de vrijwilligers die de kerststal en de versiering van de Mariakapel voor hun rekening namen. Uiteraard zal de kapel ook in 2021 weer open zijn. Dat zijn alle 1e zaterdagen van de maand en er is een extra openstelling rond de feestdagen. De eerst komende opening is op zaterdag 6 maart en op Palmzondag 28 maart. Tijdens de goede week is de Mariakapel open van donderdag 1 april t/m zondag 4 april (1e Paasdag). Daarna is de kapel geopend op zaterdag 1 mei, Hemelvaart (donderdag 13 mei) en in het Pinksterweekend op zaterdag 22 en zondag en 23 mei. STILLE ARMOEDE ZIE JE OVERAL, OOK IN AXEL Ondanks dat er veel goede hulp is, zoals bijvoorbeeld de voedselbank of het Leger des Heils, is er toch nog veel gebrek. Er zijn mensen die niet weten wat ze ’s avonds op tafel moeten zetten. De Little Free Pantry achter de PKN-kerk, probeert ook hier hulp te geven. Onder het motto: ‘Geef wat je kunt missen… pak wat je nodig hebt’ kan iedereen levensmiddelen in deze kast leggen. Mensen die moeite hebben om rond te komen, kunnen hier gratis iets pakken. Ook kun je hier levensmiddelen ruilen. Dit plekje biedt uiteraard voldoende privacy. Geef en neem, zonder een oordeel te hebben. Stille armoe vraagt om barmhartigheid. Wekelijks wordt deze kast anders qua aanbod. En dat is mooi én hard nodig. Geeft u ook? Gewoon uit de overvloed zoals velen van ons die kennen. Zo zijn we er voor elkaar. Wilt u eerst meer informatie? Kijk op de facebookgroep van Little Free Pantry Axel of mail naar diaconie@ pknaxel.n OOSTAKKERTOCHT (WESTDORPE-OOSTAKKER) Niks is zeker in deze moeilijke coronatijd, maar als het kan en mag, dan is deze bedevaart in de nacht van 15 op 16 mei 2021. Verdere info komt er tegen die tijd op de site van de Elisabethparochie. DE HEGGEN EN LEILINDES RONDOM ZIJN GESNOEID EN ER WORDT REGELMATIG BLAD GERUIMD. Begin maart starten onze vrijwilligers weer met volle energie met het onderhoud. Als u ook vrijwilliger wilt worden bent u van harte welkom. Neem dan contact op met carliengoense@gmail. com. We kunnen nog altijd mannen en vrouwen gebruiken.