Regioblad februari 2021

10 - Regioblad Vieringenschema Elisabeth-parochie (wijzigingen voorbehouden, zie ook www.eparochie.nl ) DATUM Zondag 14 februari Wo 17 februari Zondag 21 februari Zondag 28 februari TIJD 11.00 uur 19.00 uur 11.00 uur 11.00 uur PLAATS Terneuzen Terneuzen Terneuzen Terneuzen 6e zondag door het jaar Aswoensdag Onder voorbehoud 1e zondag veertigdagentijd 2e zondag eertigdagentijd J. van Velthoven volgt J. van Velthoven W. Wiertz Alle genoemde vieringen zijn onder voorbehoud. Gezien de onzekerheden rond de lockdown en alle overige regeringsmaatregelen rondom het Coronavirus is het niet mogelijk een voorlopig schema voor de overige maanden te maken. De recente ontwikkelingen vindt u steeds op de website. VASTENACTIE IN EEN ONWERKELIJK JAAR Beste medeparochianen. Vorig jaar schreef pastor Niek van Waterschoot een stukje in het Regioblad met de aanhef: Vastenactie heeft u nodig. Daarbij aansluitend wil ik met u een uitspraak delen van Paus Franciscus: Hoe mooi en vreugdevol is het om niet alleen voor zichzelf te leven, maar te leven, naar buiten te gaan en goede dingen te doen. Sibusiso Vorig jaar besloten de drie parochies in Zeeuws Vlaanderen in de vastentijd samen te gaan voor één project S i b u s i s o . Een prachtig project in Tanzania van Dr. Hammer, huisarts in ruste, en zijn vrouw mevr. A. Hammer-Roos. Het jaar 2020 verliep alleen anders dan we hadden gepland. We hadden heel veel activiteiten in de lokale krant en het Regioblad aangekondigd. Helaas kwam op 8 maart 2020 de eerste lockdown. Vrijdag 29 januari 2021 kwamen we met één afgevaardigde van de drie parochies en pastoor Wiel Wiertz bij elkaar om te evalueren: Wat wordt het dit jaar? Hoe krijgen we het vorig jaar begrootte bedrag van 50.000 euro bij elkaar nu we nog steeds in de pandemie zitten? Wat blijft er mogelijk? Woensdag 17 februari begint de vastentijd 2021. Met dit bericht willen de vrijwilligers van de vastenactie Hulst, Terneuzen en Oostburg u informeren hoe we in 2021 de vastenactie handen en voeten willen geven. Een programma met “leuke” activiteiten werd door de drie werkgroepen verschoven naar, misschien, verder in het jaar? We hebben uw hulp nodig! Er werd besloten in deze vastentijd digitaal te gaan en via publiciteit uw aandacht en hulp te vragen. Wilt u informatie over het prachtige project Sibusiso? Kijk op: www.sibusiso.com Op 18 februari is er een gesprek met mevrouw Hammer, later te zien in het programma: - aan tafel met... via omroep Hulst. - Omroep zeeland via TV GO - Meer informatie zal worden gepubliceerd in lokale bladen zoals Advertentieblad, BN/de Stem Alle het actuele nieuws wordt ook gepubliceerd via de websites van de drie parochies: www.eparochie.nl , www.andreas-wzvl.nl , www. rk-kerk-ozvl.nl Activiteiten In de Emmaüskerk Terneuzen: Bij de ingang staan twee collectebussen. Ook de collectes bij de kerkdiensten zijn bestemd voor Sibusiso. Wist u: Dat we een permanente voorraad aan boeken hebben in de koffiehoek van Terneuzen? Elke doordeweekse ochtend tussen 10-12 uur bent u van harte welkom. Er zijn romans, reis-, kook- en kunstboeken, religie. Er is ook een plank met kinderboeken! Per boek 1 euro, voor de vastenactie Jamverkoop: Elk jaar hebben we allerlei soorten jam, zonder conserveermiddel en weinig suiker. Staat ook bij de boekenplanken. Kostprijs zie aldaar. Wilt u Sibusiso steunen door een storting? Vanuit de Andreasparochie: NL52 RBRB 0791 2211 13, t.n.v. PCI, Oostburg. Graag projectnummer vermelden : 401387 Vanuit de Elisabethparochie: NL66 RABO 0159 5271 04, t.n.v. Elisabeth-Parochie, graag projectnummer vermelden: 401387, mededeling inzake vastenactie. Vanuit H.M. Sterre der Zee: NL 80 RABO 0172 4606 38, t.n.v. RK Caritas HMSD, Graag projectnummer vermelden: 401387 Namens alle vrijwilligers van de vastenactie, Simone Rovers en Claudine v. Autrève Voorkant folder vastenaktie 2020. ( Nog zonder foto, wel met logo’s.) De drie Zeeuws-Vlaamse parochies slaan de handen ineen voor Sibusiso. Sibusiso leert verstandelijk gehandicapte kinderen in Tanzania zichzelf te helpen. Vastenactie Zeeuws-Vlaanderen ondersteunt dit project voor 2020 van harte.