Regioblad juni 2020

16 - Regioblad Parochiekern zuid-west Secretaris, Kennedystraat 6, 4551 TW Sas van Gent T. 0115-461001 E. freddyjanssens@zeelandnet.nl DE MARIAKAPEL IN SAS VAN GENT IS OPEN In de vorige digitale versie van het Regioblad is verteld over de inrichting van een Mariakapel in de voormalige sacristie van de Cuyperskerk in Sas van Gent. Door vrijwilligers en vaklieden is er veel werk verricht, dat vanwege de coronacrisis ook enige weken heeft stilgelegen. Maar nu is het af en is de Kapel toegankelijk voor ieder die er even een kijkje wil nemen, even knielen of zitten, even stil zijn en bidden of een kaarsje laten branden en de drukte van ons dagelijkse leven even loslaten. De inwijding was eind maart voorzien, maar moest uitgesteld worden tot later. De foto geeft een beeld van hoe het geworden is. De medewerkers zijn er trots op. De kapel is open tijdens de openingsuren van Markt 4 en dat is van dinsdag t/m zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. Ieder is welkom... KBO-PCBO AXEL 70 JAAR Wat voor alle mensen van de afdeling Axel een mooi jubileumjaar had moeten worden met mooie extra’s, is nog voor het begon uitgegaan als een kaars. Een paasviering was er niet. Gelukkig is de jaarlijkse paasstol door onze vrijwilligers wel bezorgd en dat met in acht name van de 1,5meter. Het 70-jarig bestaan, dat op 17 april groots gevierd zou worden, is stil voorbij gegaan. Het bestuur van de KBO-PCOB beraad zich op een nieuwe datum. Uitstel is zeker geen afstel. De jaarvergadering op 24 april ging ook niet door, maar ook hier geldt: Er komt een nieuwe datum. Het bestuur hoopt u dan allen weer in goede gezondheid terug te zien. Maar, ondertussen: hebt u in deze tijd hulp nodig of wilt u alleen maar een praatje maken? Bel naar de voorzitter Josée van der Ploeg-Delissen, 06-23937654 of mail naar kbo.axel@gmail.com . Via een briefje kan natuurlijk ook :Olivierstraat 14 Axel. Blijf gezond en tot later, Josée van der Ploeg-Delissen. KERMISVIERING IN WESTDORPE AANGEPAST Door de corona regels kan de gebruikelijk kermisviering voor de overledenen van het afgelopen niet plaats vinden in de Kirke. Toch willen we graag de overledenen van Westdorpe herdenken. Op dinsdag 7 juli is er hiertoe de gelegenheid op ons kerkhof. Rond 10.00u zal Pastoor Wiel Wiertz samen met ons op het kerkhof de graven zegenen en een dank- en zegengebed uitspreken. Iedereen is van harte welkom. afdeling Axel KBO-PCBO Axel 70 j ar Wat voor alle mensen van de afdeling Axel een mooi jubileumjaar had moeten worden met mooie extra’s, is nog voor het begon uitgegaan als een kaars. Een paasviering was er niet. Gelukkig is de jaarlijkse paasstol door onze vrijwilligers wel bezorgd en dat met in achtname van de 1,5meter. Het 70-jarig bestaan, dat op 17 april groots gevierd zou worden, is stil voorbij gegaan. Het bestuur van de KBO-PCOB beraad zich op een nieuwe datum. Uitstel is zeker geen afstel. De jaarvergadering op 24 april ging ook niet door, maar ook hier geldt: Er komt een nieuwe datum. Het bestuur hoopt u an allen weer in goede gezondheid terug te zien. Maar, ondertussen: Hebt u in deze tijd hulp nodig of wilt u alleen maar een praatje maken? Bel naar de voorzitter Josée van der Ploeg-Delissen,06-23937654 of mail naar kbo.axel@gmail.com. Via een briefje kan natuurlijk ook :Olivierstraat 14 Axel. Blijf gezond en tot later, Josée van der Ploeg-Delissen.