Regioblad februari 2020

Regioblad - 13 Afscheid nemen doen we samen. Monuta Terneuzen Bellamystraat 28c, 4532 CP Terneuzen T 0115 - 61 28 81 I www.monuta.nl/terneuzen Uitvaartverzorgers Nicoline Hoogendoorn en Arjen Gernaert Waar u ook voor kiest, uw wensen staan altijd centraal. Wij komen graag bij u langs voor een vrijblijvend en kosteloos gesprek, waarin we samen uw wensen bespreken. Ook als u niet of elders verzekerd bent. VANUIT DE PKC ZUIDOOST Uitbreiding van het gebied Zuid-Oost Zoals we al eerder vermeldden is de kern Zuid-Oost uitgebreid met de Nederlandse mensen van Overslag. Wij verwelkomen deze mensen van harte. Ook in onze vitrinekasten (achter in de kerk) staan enkele stukken uit de kerk van Overslag, die we in bruikleen hebben gekregen. Benefietavond 2020 Onze stuwende krachten achter al de voorbije Benefietavonden Kimberley en Angelique, hebben weer toegezegd om “de schouders er onder te zetten” . Zij gaan er weer voor. Het thema van de vastenactie voor geheel de parochie is het project van de familie Hammer. Jongeren die graag iets willen zingen, spelen of dansen, kunnen zich opgeven bij de PKC of bij de initiatiefnemers.De datum is bekend: Vrijdag 27 maart om 19.30 uur in de kerk van Zuiddorpe. Details volgen nog. Samenwerking met de drie kerken: De laatste jaren heeft de groep “Samen één Heer” gezorgd voor vele mooie projecten zoals de Passie van Axel, Vuur bij de watertoren, Koren op de molen en al 6 keer de Herdertjestocht. Dit jaar wil de groep een heel mooi, sober evenement opzetten, namelijk de Bemin en Bezin route. Veel bijzonderheden kunnen we nog niet vertellen maar de datum is wel al vastgesteld: Vrijdag 12 juni om 19.30 uur. Ontmoetingsmaaltijden De ontmoetingsmaaltijd in Zuiddorpe t.b.v. de vastenactie is dit jaar op donderdag 12 maart in het Kaaike. Oostakkertocht In de nacht van 23 op 24 mei wordt alweer de 14e Bedevaarttocht Westdorpe-Oostakker gehouden. Te voet, met de fiets of met auto iedereen is van harte welkom. ’s Morgens om 07.00 uur is de eucharistieviering in de Basiliek O.L.Vr. van Lourdes te Oostakker. De wandelaars vertrekken rond de klok van 01.00 uur ’s nachts. Het volledig programma van deze bedevaart staat in het volgende regioblad. Indien u informatie wilt, mail of bel Carl de Hulsters, cdehulsters@zeelandnet.nl of tel.0115- 452271 RKBS De Kreeke en de kapelaan Op donderdag hebben alle leerlingen (ca. 100) van de Kreeke een bezoek gebracht aan de Kerststal in de Mariakapel in “de Kirke” te Westdorpe. Bij het bezoek brachten zij voedsel mee voor de voedselbank. Kapelaan Jochem van Velthoven heeft daarna aan de voet van het altaar in “de Kirke” een prachtig kerstverhaal verteld aan alle kinderen. Openingsuren Mariakapel in ‘De Kirke’ De Mariakapel in “de Kirke” is iedere eerste zaterdag van de maand geopend van 13.00 tot 17.00 uur. Ook op andere tijden wanneer “de Kirke” is geopend is, kunt een bezoek brengen aan de kapel en even een rustmomentje nemen om een kaarsje aansteken. Nieuwjaarsbijeenkomst Westdorpe Op 8 januari hield de parochiekern Westdorpe haar traditionele nieuwjaarsbijeenkomt. Samen met pastor Marjan Dieleman werd een toast uitgebracht op het nieuwe jaar en werden de mensen die niet-vrijblijvende taken in de kerkgemeenschap op zich hebben genomen zoals de tuinmannen van het kerkhof, de koorleden en dirigente, de lectoren, kosters en alle andere vrijwilligers bedankt.