Regioblad december 2020

20 - Regioblad Parochiekern noord Secretaris Amber van Ginneken, Postadres: Alberdingk Thijmstraat 2, 4532 CZ Terneuzen. Tel. 06-46064839, pkcnoord@outlook.com BELANGRIJKE GEGEVENS Parochiebureau Alberdingk Thijmstraat 2, 4532 CZ Terneuzen Tel: 0115-612327 E-mail: bureauterneuzen@eparochie.nl Openingstijden op alle werkdagen van 10.00 tot 12.00 uur Website: www.eparochie.nl Banknummer: NL46 ABNA 0419 4875 81 Stiltecentrum en Mariakapel open van maandag t/m vrijdag 10.00 - 12.00 uur Parochiekern zuid-west Secretaris, Kennedystraat 6, 4551 TW Sas van Gent T. 0115-461001 E. freddyjanssens@zeelandnet.nl MEDEDELING NAMENS DE WERKGROEP ZIEKEN EN BEJAARDEN Helaas dwingt de actualiteit rondom Corona ons om aan te passen. Om het virus in te dammen worden we gevraagd om afstand te houden en zo min mogelijk elkaar op te zoeken. Vooral zieken en bejaarden dienen te worden beschermd. De vrijwilligers van de werkgroep Zieken en bejaarden kunnen hierdoor hun taken amper nog uitvoeren. Bovendien hebben een aantal leden van de werkgroep zelf ook gezondheidsklachten en dienen ook zichzelf te beschermen. Onder de huidige omstandigheden is het niet meer verantwoord om op bezoek te gaan bij zieken en bejaarden en heeft de huidige werkgroep besloten alles voor het eind van 2020 af te ronden en te stoppen met hun werkzaamheden. Als voorzitter wil ik alle vrijwilligers bedanken voor hun inzet van de afgelopen jaren. Ook wil ik de zieken en bejaarden die wij hebben mogen helpen bedanken voor de leuke contacten en ervaringen. Het parochiebestuur wil ik bedanken voor het in ons gestelde vertrouwen. Ik wens iedereen alle goeds. Met vriendelijke groet, Corry van der Endt Voorzitter Werkgroep Zieken en bejaarden. Parochiekern zuid-oost Secretaris Rita Pollet, Aendijkestraat 28, 4571 TD Axel T. 0115-563102 E. rita.pollet@zeelandnet.nl DE MARIAKAPEL IN “DE KIRKE” IN WESTDORPE iedere eerste zaterdag van de maand en bij Kerkelijke feestdagen is de Mariakapel in de Kirke geopend. In oktober, de rozenkransmaand is de Mariakapel in Westdorpe iedere zaterdag open geweest, tussen 24 oktober en 2 november zelfs iedere dag. Iedere dag werden er meerdere kaarsjes aangestoken. Voor Allerheiligen en Allerzielen waren er ook grafkaarsen te koop om op het graf te plaatsen, ook daarvan werd veel gebruik gemaakt. In december stellen we de Kerststal uit de voormalig kerk van Westdorpe weer op in de Mariakapel en is er volop gelegenheid om hier een bezoekje te brengen en een kaarsje aan te steken. Je kunt er even een momentje van rust nemen en ook levensmiddelen achterlaten voor de voedselbank. Levensmiddelen kunt u ook inleveren bij Attent Goethals in Westdorpe. Ook kunt u uw gave voor de parochie hier achterlaten. De kapel is in december open op zaterdag 5 december en tussen zaterdag 19 december en zondag 26 december telkens van 12.00 tot 17.00 uur en ook op zaterdag 2 januari. . Uiteraard gelden ook hier de coronaregels: Maximaal 3 volwassenen, of je komt als gezin met kinderen. De geloofsgemeenschap van Westdorpe wenst u goede, zalige Kerstdagen en alvast een goed maar vooral gezond 2021. Er is gelegenheid om een kaarsje aan te steken, even een momentje van rust te nemen en tevens kunt ook levensmiddelen achterlaten voor de voedselbank!