Regioblad december 2020

18 - Regioblad BERT DE SMET STELT ZICH VOOR Ik ben geboren te IJzendijke in 1953 en in 1958 zijn mijn ouders naar Philippine verhuisd, waar ik nog steeds woon. In 1982 ben ik getrouwd met Lia de Cock en we hebben 2 kinderen, een zoon van 34 j en een dochter van 32 j. Na mijn opleiding H.T.S. Werktuigbouwkunde, ben ik ruim 34 j werkzaam geweest in diverse functies bij Cargill (voorheen Cerestar/ CPC). Op 1 mei 2013 ben ik uit dienst getreden en heb me voornamelijk met vrijwilligerswerk bezig gehouden (kerk/voetbalvereniging).Van april 2015 tot juni 2019 ben ik bij Waterschap Scheldestromen in dienst geweest als Dagelijks Bestuurder, portefeuillehouder Waterkeringen. Mijn ouders en grootouders van beide zijden waren allen katholiek en als kind was er steeds een binding met de kerk. Tijdens mijn gehele lagere school periode ben ik misdienaar geweest en denk daar met plezier aan terug. In 1997 werd ik gevraagd om zitting te nemen in het kerkbestuur van Philippine. Op mijn eerste vergadering nam de voorzitter zijn ontslag en ik wilde geen secretaris en penningmeester worden. Even later was ik voorzitter en ben dit gebleven tot de vorming van PKC Zuidwest. In de PKC Zuidwest heb ik veel met Daan Boonman samengewerkt aan de instandhouding v/d kerk, wellicht was dit een reden om mij te vragen zijn werk voor te zetten in het bestuur v/d Elisabethparochie. Gelukkig voor mij is dat het meeste werk qua infrastructuur reeds voltooid is. Het belangrijkste onderdeel v/h werk voor de locale commissie vind ik zelf de goede samenwerking met de andere vrijwilligers en deze gemotiveerd houden. Ook in het parochiebestuur vind ik dit een belangrijke taak en de enige manier om “de zaak” draaiende te houden. Erg fijn is het om door deze bestuursfunctie samen met andere mensen te werken aan het heden en de toekomst van onze parochie. Verder ben ik vrijwilliger bij de Voetbalvereniging Philippine en bestuurslid v/d activiteitencommissie aan- Z. In mijn vrije tijd lees ik graag kranten, boeken over geschiedenis en dagelijks wandel ik in de polders rond Philippine. In de zomer zit ik graag bij onze strandcabine te Breskens. Groet, Bert de Smet ALLERZIELENVIERING IN TERNEUZEN Zondagmiddag 1 november werd in Terneuzen de jaarlijkse Allerzielenviering gehouden. Hiervoor waren familieleden uitgenodigd wier dierbaren in het afgelopen jaar zijn overleden. Er werden kaarsen aangestoken voor alle mensen die van ons zijn heengegaan. De families kregen het gedachteniskruisje dat tijdens de uitvaartdienst in de kerk was opgehangen mee naar huis.