Regioblad april 2020

13 - Regioblad Parochiekern noord Secretaris Amber van Ginneken, Postadres: Alberdingk Thijmstraat 2, 4532 CZ Terneuzen. Tel. 06-46064839, pkcnoord@outlook.com Parochiekern zuid-west Secretaris, Kennedystraat 6, 4551 TW Sas van Gent T. 0115-461001 E. freddyjanssens@zeelandnet.nl NIEUWE SECRETARIS PKC NOORD. Mijn naam is Amber van Ginneken en ik ben ontzettend dankbaar om me in dit regioblad voor te mogen stellen als de nieuwe secretaris PKC-noord van de Elisabeth-parochie. Deze functie heb ik overgenomen van Bianca Ivens, die natuurlijk gewoon actief blijft voor de parochie als team-assistente en die mij ook altijd nog gevraagd en ongevraagd van advies blijft voorzien. Ongeveer anderhalf jaar geleden, op 18 oktober 2018 zijn Jos en ik in het huwelijk getreden. Al voor die tijd had, naast Jos, ook Terneuzen mijn hart gestolen. Gelukkig heb ik velen van jullie de afgelopen jaren al mogen leren kennen in de kerk op zondag. Mijn geboorteplaats is Tilburg, dus dat horen jullie vast aan mijn zachte G. Tilburg is de plek waar ik mijn hele leven heb gewoond en waar ik ook journalistiek heb gestudeerd. Door mijn handicap kan ik niet lopen, maar de rolstoel is daar een prima vervanging voor. Naast de parochie, zet ik me in het dagelijks leven in voor de stichting Wij Staan Op! (vinden we zelf erg grappig) en houd ik me bezig met inclusie en toegankelijkheid van en voor mensen met een handicap. In Terneuzen kijk ik vooral uit naar de realisatie van de Mariakapel, blijven we graag samenkomen in de kerk en om zo de stem van de Heer een beetje beter te kunnen horen. Schroom niet om vragen te mailen, bellen of me aan te spreken. Nummer: 06 46 06 48 39 E-mail: pkcnoord@outlook.com BELANGRIJKE GEGEVENS Parochiebureau Alberdingk Thijmstraat 2, 4532 CZ Terneuzen Tel: 0115-612327 E-mail: bureauterneuzen@eparochie.nl Openingstijden op alle werkdagen van 10.00 tot 12.00 uur Website: www.eparochie.nl Banknummer: NL46 ABNA 0419 4875 81 Stiltecentrum en Mariakapel open van maandag t/m vrijdag 10.00 - 12.00 uur MARIAKAPEL IN SAS VAN GENT In de afgelopen maanden is de voormalige sacristie van de Cuyperskerk in Sas van Gent omgebouwd tot een Mariakapel. Met hulp van enkele vrijwilligers en vaklieden is het meeste werk uitgevoerd, zodat de kapel al bezocht kan worden. Op deze wijze is in onze geloofsgemeenschap een stukje van toen de kerk nog in gebruik was als R.K. kerkgebouw, bewaard gebleven en dat is waardevol. Mensen kunnen er even zitten, stil zijn, bidden en een kaarsje opsteken. Pastor Wiertz zou de inwijding verrichten op zaterdag 28 maart maar dat is in verband met het coronavirus voorlopig uitgesteld. U kunt de ruimte bereiken via de hoofdingang, maar ook langs de zijdeur aan de Zusterstraat.