Regioblad november 2019

6 - Regioblad AANMELDEN EERSTE HEILIGE COMMUNIE 2020 Op zondag 19 april 2020 kunnen kinderen vanaf groep 4 hun Eerste Heilige Communie doen in de Emmaüskerk te Terneuzen. Deze viering is een regionale viering, bestemd voor communicanten uit de drie parochiekernen van de Elisabeth-parochie. In iedere parochiekern is er een kennismakingsviering, als zich kinderen uit die parochiekern hebben aangemeld. Evenals in 2019 is de voorbereiding regionaal te Terneuzen. Aanmelden Wie zijn\haar kind wil aanmelden voor de Eerste Heilige Communie in 2020, kan een aanmeldformulier downloaden: www. eparochie.nl (formulieren). Ook kunt u een aanmeldformulier opvragen bij het Bureau Elisabeth- parochie. Dat kan per mail: bureau@eparochie.nl of per telefoon: 0115 616006. Zit uw kind op een katholieke basisschool, of op een samenwerkingsschool van openbaar, katholiek en protestants onderwijs, dan kunt u ook op school om een aanmeldformulier vragen. U kunt het ingevulde formulier mailen aan bureau@eparochie.nl of via de post opsturen aan: Bureau Elisabeth-parochie t.a.v. administratie Eerste Heilige Communie 2020 Alberdingk Thijmstraat 2 4532 CZ Terneuzen Kosten De financiële bijdrage voor de viering van de Eerste Heilige Communie bedraagt € 120, -. Dit bedrag is gelijk aan de parochiebijdrage van 2019. De reeds betaalde parochiebijdrage in 2019 wordt hierop in mindering gebracht. Na uw aanmelding ontvangt u van de parochie een rekening van het (nog) te betalen bedrag. Mocht u de bijdrage niet kunnen betalen, neem dan contact op met pastor Niek Van Waterschoot, telefoon 0115-616006, e-mail:niekvanwaterschoot@ eparochie.nl . Er wordt dan discreet naar een oplossing gezocht. Uiterste aanmelddatum De uiterste aanmelddatum voor de Eerste Heilige Communie in 2020 is 15 december 2019 . Als uw kind is aangemeld, ontvangt u een uitnodiging voor de ouderavond op 16 januari 2020 om 20.00 uur op het Parochiecentrum (adres: Bureau Elisabeth-parochie). Wilt u voor die tijd meer informatie, dan kunt u contact opnemen met pastoraal werker Marjan Dieleman, Bureau Elisabeth- parochie, telefoon 0115 616006. OPEN DEUR – PROGRAMMA 2020 De ziel donderdag 13 februari 14.00-16.00 uur Parochiecentrum, Alb. Thijmstraat 2, Terneuzen Broers en zussen donderdag 26 maart 14.00-16.00 uur Parochiecentrum, Alb. Thijmstraat 2, Terneuzen Gewond leven\Bonhoeffer donderdag 23 april 14.00-16.00 uur Parochiecentrum, Alb. Thijmstraat 2, Terneuzen Gedenken donderdag 4 juni 14.00-16.00 uur Parochiecentrum, Alb. Thijmstraat 2, Terneuzen Twee donderdag 16 juli 14.00-16.00 uur Parochiecentrum, Alb. Thijmstraat 2, Terneuzen Kleuren donderdag 10 september 14.00-16.00 uur Parochiecentrum, Alb. Thijmstraat 2, Terneuzen Zondig donderdag 29 oktober 14.00-16.00 uur Parochiecentrum, Alb. Thijmstraat 2, Terneuzen Licht in onze ogen – met het oog op Kerstmi s donderdag 17 december 14.00-16.00 uur Parochiecentrum, Alb. Thijmstraat 2, Terneuzen Open Deur is een oecumenisch maandblad over vragen van geloven en leven, voor mensen binnen en buiten de kerken. Uit de jaarreeks worden acht themanummers besproken. Iedereen kan meedoen! WELKOM!!! Aanmelding Open Deur-bijeenkomsten 2020 Aanmelden kan tot één week vóór de Open Deur-bijeenkomst van uw keuze. U ontvangt dan tijdig het betreffende themanummer van oecumenisch maandblad ‘Open Deur’. Eigen bijdrage 3,00 euro (prijs maandblad zonder verzendkosten: 4,25 euro). Dit bedrag kan tijdens de Open Deurbijeenkomsten in het geldbusje worden gedaan. Koffie, thee, enzovoorts, zijn gratis. Aanmeldpunt Schriftelijk: Bureau Elisabeth-parochie Alberdingk Thijmstraat 2 4532 CZ Terneuzen Telefonisch: 0115 61 60 06 (maandag, woensdag, vrijdag) Per e-mail: bureau@eparochie.nl Informatie Marjan Dieleman-Fopma, pastoraal werkster en: www.open-deur.nl DE DOPJESACTIE VAN ZUSTER WIVINA GAAT GEWOON DOOR Zuster Wivina spaarde plastic dopjes van flessen, flacons en potjes ten behoeve van de bekostiging van de training van hulphonden. De Elisabethparochie heeft dit overgenomen, nu de zuster dit niet meer kan verzorgen. De dopjes zijn een kostbare grondstof in de verwerking naar duurzame producten: kunsstof banken toestellen e.d. Om de aankoop en training van een blindegeleidehond te kunnen bekostigen, hebben we ongeveer 31.000.000 dopjes nodig. Dus spaar ze en lever ze in bij de kerk of de koster van dienst. Freddy Janssens verzamelt daarna alle dopjes en brengt zo af en toe een grote voorraad naar de serviceclub ‘Fifty- one’ in Gent. Hier zorgt men verder voor de dopjes. Uiteraard kun je de dopjes ook inleveren bij Freddy Janssens Kennedystraat 6 in Sas van Gent. Zorg er wel voor dat alle dopjes schoon en ontdaan zijn van vuil en niet-plastic materiaal. Op de website staat nog meer info over deze dopjesactie die geldt voor alle drie kerken in de Elisabethparochie.