Regioblad juli 2019

6 - Regioblad BASISCURSUS 'GREGORIAANSE ZANG' NU OOK IN TERNEUZEN Het Sint Franciscuscentrum organiseert in het voorprogramma van de bisdombedevaart van oktober 2019, ook een basiscursus 'Gregoriaanse zang' in Terneuzen. Vindt u het Gregoriaans ook zo mooi en zou u het graag in een korte basiscursus willen leren kennen? Gregoriaans is ontstaan tussen ruwweg 300 en 1100 na Christus. Het is eenstemmige liturgische zang van de Westerse Kerk op Latijnse tekst. In de basiscursus leert u het gregoriaanse notenschrift lezen, zingen en interpreteren. De cursus kent een theoretisch gedeelte maar er zal ook veel gezongen worden. Er zal aandacht zijn voor notatie, liturgie, geschiedenis van het gregoriaans en praktische stemvorming. Er zijn geen toelatingseisen. Iedere geïnteresseerde is welkom. Het gaat hier om een korte laagdrempelige basiscursus, bedoeld voor zangers die zich graag verder in het gregoriaans willen verdiepen en voor allen die er graag kennis mee maken. De cursus vindt plaats op de vrijdagavonden 30 augustus, 13 en 27 september in de r.k.k. Emmaüskerk, Alberdingk Thijmstraat 2, Terneuzen van 19.30 uur - 21.30 uur. De leiding is in handen van Jan Schuurmans, diocesaan medewerker kerkmuziek. Aanmelden en kosten U kunt zich aanmelden via emailadres: b.j.ivens@gmail.com of telnr. 06-26364530. Aan de avonden zijn geen kosten verbonden, een vrijwillige bijdrage is welkom. UITVAART VERZORGING J.J.M de Voogt Verzorging van begrafenis/crematie volgens uw persoonlijke wens • Thuisopbaring met gebruik van koeling mogelijk • DAG EN NACHT BEREIKBAAR KOKKELDREEF 1 4533 DD TERNEUZEN TEL. 0115-612937 BBG: 06-21837273 WWW.UITVAARTVERZORGINGDEVOOGT.NL INFO@UITVAARTVERZORGINGDEVOOGT.NL Afscheid nemen doen we samen. Monuta Terneuzen Bellamystraat 28c, 4532 CP Terneuzen T 0115 - 61 28 81 I www.monuta.nl/terneuzen Uitvaartverzorgers Nicoline Hoogendoorn en Arjen Gernaert Waar u ook voor kiest, uw wensen staan altijd centraal. Wij komen graag bij u langs voor een vrijblijvend en kosteloos gesprek, waarin we samen uw wensen bespreken. Ook als u niet of elders verzekerd bent.