Regioblad november 2018

14 - Regioblad Parochiekern zuid-oost Secretaris Rita Pollet, Aendijkestraat 28, 4571 TD Axel T. 0115-563102 E. rita.pollet@zeelandnet.nl KINDJE WIEGEN 2018 Ga je mee ‘Kindje Wiegen’ op Eerste Kerstdag om 14:00 uur in de kerk in Zuiddorpe? Samen richten we dan de kerststal in. We zingen leuke Kerstliedjes en vertellen een heel bijzonder Kerstverhaal, want ruim tweeduizend jaar geleden, gaat in Galilea, de herdersjongen Simon op zoek naar zijn verdwaalde lam. Om zijn weg in het donker te verlichten, krijgt hij van Jakob een lantaarn met vier lichten. Tijdens zijn zoektocht geeft Simon de lichten een voor een aan anderen die ze meer nodig hebben dan hij. Zijn laatste lichtje is voor een pasgeboren kindje… Ik breng het prentenboek ‘De vier lichten’ mee, dan kunnen jullie alle plaatjes van Simon’s zoektocht zien. Met de instrumentjes kunnen jullie meespelen met Klingelende klokjes, Midden in de winternacht, omdat er een Kindje is geboren. En natuurlijk wensen we elkaar een vrolijk Kerstfeest en een gelukkig Nieuwjaar. Tot slot gaan we iets drinken met iets lekkers erbij. Iedereen is welkom! Dus neem ook je papa, mama, opa, oma, oom en tante mee. Tot ziens bij de kerststal in de kerk in Zuiddorpe! KERSTZANGAVOND Op vrijdag 14 december 2018, aanvang 19:30 uur in de Protestantse Kerk te Axel, Koestraat 2. Deze avond heeft een heel andere opzet dan vorige jaren: Het programma bestaat uit veel samen-zang afgewisseld met koorzang. De toegang is vrij. Er is een collecte om de onkosten te dekken. Nieuwsgierig geworden? Kom dan luisteren en meezingen, iedereen is van harte welkom. De avond sluit rond 21.00u Samenwerkende koren: Asaf, o.l.v. Anton de Kort Gregoriuskoor met Westdorps koor o.l.v. Annemieke Oude Kempers-Beuvink Jubilate Deo o.l.v. Jos v.d. Linden S.O.W-koor, o.l.v. Willy van Zweeden- Noorduin Orgel begeleiding: Jan Oppeneer KERST 2018 - BEZOEK DE KERSTSTAL IN WESTDORPE De Ziekenbezoekgroep zal ook dit jaar weer zorg dragen voor ‘t opzetten van de Kerststal in onze Mariakapel in “de Kirke”, u wordt dan ook van harte uitgenodigd om een bezoek te brengen aan de stal. De Mariakapel is extra geopend op zaterdag 16 december, en vanaf donderdag 20 dec. t/m 26 dec., zaterdag 29 dec. en zaterdag 5 jan. telkens van 13.00 – 17.00 uur (ingang via de linkerdeur van de Kirke) Zeker ook leuk om met uw kinderen en/ of kleinkinderen een bezoekje te brengen en een kaarsje te laten branden tijdens deze feestelijke maand. Tevens kunt u levensmiddelen achterlaten voor de voedselbank! U kunt ook levensmiddelen voor de voedselbank inleveren bij Attent Goethals.