Regioblad november 2018

Regioblad - 13 Parochiekern noord Secretaris B.J. Ivens, Postadres: Alberdingk Thijmstraat 2, 4532 CZ Terneuzen. Tel. 06-26364530, pkcnoord@gmail.com BELANGRIJKE GEGEVENS Parochiebureau Alberdingk Thijmstraat 2, 4532 CZ Terneuzen Tel: 0115-612327 E-mail: bureauterneuzen@eparochie.nl Openingstijden op alle werkdagen van 10.00 tot 12.00 uur Website: www.eparochie.nl Banknummer: NL46 ABNA 0419 4875 81 Stiltecentrum en Mariakapel open van maandag t/m vrijdag 9.00 - 15.00 uur Beste 85 plussers, Op donderdag 6 december vindt er weer een 85 plus middag plaats in ons parochiecentrum. U krijgt er nog een persoonlijke uitnodiging voor thuis gestuurd. Omdat het de dag na pakjesavond is, de uiteindelijke verjaardag van St. Nicolaas is dat het thema van die middag. Zaal open om 13.30 uur en we eindigen weer rond 16.00 uur We hopen u allen weer te zien! Van harte welkom! Marja Kok coördinator 85 plus middag. STOPT HET INTERKERKELIJK KOOR SJALOOM NA BIJNA 40 JAAR MET ZINGEN?? Wat ons betreft gaat het nog jaren door. Echter, als er binnen nu en een aantal maanden geen nieuwe leden bijkomen ziet het bestuur van het interkerkelijk koor Sjaloom geen andere mogelijkheid dan het koor op te heffen. Ons koor bestaat op dit moment nog slechts uit 19 zingende leden. De basis is hierdoor te klein om het goed in stand te houden. Het koor kent veel leden die uit één familie komen, hierdoor zijn we extra kwetsbaar als deze er een keer niet zijn. Gelukkig hebben we naast de zingende leden nog een uitgebreid combomaar daar alleen redden we het niet mee. Dus, waar zijn al die zangers en zangeressen tussen ongeveer 12 en 60 jaar die graag zingen? We hebben vriendschap, gezelligheid en zingen in een ontspannen sfeer hoog in het vaandel staan. We verlenen onze medewerkingen in een verscheidenheid aan kerken en plaatsen, en dan met name in bijzondere kerkdiensten. Verder hebben we een afwisselend, origineel en uniek repertoire. Wil jij helpen ons koor te redden meld je dan aan bij onze dirigent Sjaak Hamelink (jhhamelink@xs4all.nl ) . Met een vriendelijke groet, Bestuur interkerkelijk koor Sjaloom ZANGERESSEN VAN HARTE WELKOM Wij zijn het koor ‘Pro Ecclesia” en kunnen nog een paar zangeressen gebruiken! b.v. sopranen, heel graag!! Alten zijn ook meer dan welkom! We oefenen op maandagavond van 19.30 uur tot 20.00 uur in de kerkzaal van de Emmauskerk, Alberdingk Thijmstraat 2, 4532 CZ Terneuzen. We zingen vooral in rouwdiensten maar ook een paar keer per jaar in Ter Schorre, in de meimaand en rond de kerst. Ook in de ”tentdienst” in Sluiskil tijdens de Gildefeesten. Op de Elisabethdag zijn we ook van de partij! Tijdens de tv opnamen, in september j.l. in de Basiliek in Hulst waren de dames “meisjes” samen met twee andere koren ook aanwezig! Als het zo uitkomt zingen we op Eerste Paasdag, Eerste Kerstdag of met Allerheiligen in de kerk van Terneuzen. U ziet, we zijn “lekker “bezig! Gezellig! Als u denkt: dit is wat voor mij, dan kunt u op maandagavond binnenlopen voor half acht en kennismaken met dit gezellige dameskoor! Graag tot ziens! Jenny de Wolf, dirigent en Kia Wijnstra, organist!! ONTVANGST UITZENDINGEN KERKDIENSTEN OP ZONDAG EN KERKELIJKE FEESTDAGEN IN DE EMMAÜSKERK Bij de afschakeling van alle analoge tv-kanalen door Delta eind augustus 2018 was daarmee ook de mogelijkheid verdwenen om vanuit de huiskamers van de appartementen van “de Blide” en “de Zoutvliet I en II” de uitzending van de kerkdiensten vanuit de Emmaüskerk te volgen. Naar aanleiding daarvan is er door vrijwilligers van onze kerk overleg gevoerd met bestuurders van “de Blide” en Woongoed Zeeuws-Vlaanderen(verhuurder appartementen Zoutvliet) om te bezien of er een mogelijkheid zou zijn om dit wederom mogelijk te maken met behulp van nieuw aan te schaffen apparatuur en met toestemming van Delta om ons signaal mee te laten liften op hun CAI-kabel. Met financiële steun van de hierboven omschreven partijen is een nieuwe digitale modulator aangeschaft en geïnstalleerd, waardoor het vanaf 22 september j.l. weer mogelijk is om het signaal van de uitzendingen van de kerkdiensten in de huiskamers van appartementen in ”de Blide” en “de Zoutvliet I en II” op de televisie te ontvangen. Daarbij zijn ook vrijwilligers van onze kerk betrokken, die er steeds weer voor zorgen, dat zowel beeld als geluid van goede kwaliteit wordt aangeleverd. Met behulp van huidige installatie is het niet mogelijk, dat ook de bewoners van het appartementencomplex “Maria van Artois” hiervan gebruik kunnen maken. Ook vragen van bewoners om andere, dan de kerkdiensten van de Emmaüskerk te ontvangen, zijn met deze installatie niet mogelijk. Inmiddels is reeds bij 22 appartementen uit “de Zoutvliet I en II” en een onbekend aantal uit ”de Blide” de televisie door vrijwilligers ingesteld. Mocht u dit lezen en ook belangstelling hebben om deze uitzendingen vanuit uw appartement in “de Blide” of “de Zoutvliet” te kunnen volgen, dan kunt u dit kenbaar maken door hiervoor een afspraak te maken met één van de vrijwilligers op tel. 0115-620108.