Regioblad februari 2018

Regioblad - 15 MOGE DE HEER VAN DE VREDE JULLIE ALTIJD EN OVERAL VREDE SCHENKEN.” (2 THESS. 3,16) Onder bovenstaande kop, stuurde Thaddy de Deckere ons een brief tijdens de voorbereiding op Kerst. Hij schrijft vanuit Maidenhead: Het is aan ons om het voorbeeld van Jezus te volgen. Verzoening en genezing, troost en vreugde te brengen waar we kunnen, en elkaars lasten te verlichten. De uitdaging is, vind ik, om mezelf niet te verliezen in de niet aflatende stroom aan informatie en al de beelden waaraan mijn netvlies is blootgesteld. Jezelf eens terugtrekken voor een moment van bezinning kan heel wat klaarheid verschaffen, en daar heeft ieder van ons behoefte aan, zo lijkt me. We hoeven soms niet ver te kijken: de grootste nood is niet zelden te vinden dichtbij in onze omgeving. Thaddy werkt als algemeen secretaris op de administratie van Mill Hill in Engeland. Daarnaast heeft hij pastorale taken in Maidenhead en kan in de tuin van het klooster laten zien dat hij ook ‘groene vingers’ heeft. Vanuit zijn tijd in India heeft Thaddy nog steeds nauwe banden met het project van de Grihini Girls in Assam. Na de extra giften en donaties van vorig jaar bij gelegenheid van zijn zilveren jubileum, is er nu een terugval in de bijdragen te zien. Thaddy wil dan ook graag een oproep aan alle vrienden en bekenden doen, zodat het Grihini Girlsproject ook in de toekomst op blijvende steun kan rekenen. Als je een bijdrage wilt geven aan dit project, dan kun je dat het gemakkelijkst doen op de betreffende bankrekening (zie onder). Thaddy besluit zijn brief met de woorden van zuster Jolly en zuster Margareth die danken voor alle vriendschap en voor de giften waardoor het mogelijk is om de meisjes uit de sloppenbuurten te helpen aan een goede opleiding zodat ze later voor zichzelf kunnen zorgen. Het was vlak voor Kerst dat deze brief bij ons binnen kwam, vandaar dat Thaddy besluit met een heel Mooi, Gezellig en Gelukkig Kersfeest, en alle Goeds voor 2018 Thaddy BENEFIETAVOND 23 MAART 2018 IN DE KERK IN ZUIDDORPE Kimberley en Angelique willen weer de schouders zetten onder het project Benefietavond waarin veel jongeren hun muzikale kwaliteiten laten horen. Er zal weer een scala zijn aan zang, dans en muziek door jongeren. Wij proberen een paar leuke koren warm te maken om mee te doen. De toegang is gratis, iedereen geeft wat hij kan missen, alles gaat naar het goede doel. Dit jaar hebben wij weer gekozen voor Stichting Medisch Werk Mumbai. Schrijf de datum vast in uw agenda, het is de moeite waard!! EFFE TERUGKIEKEN OP FESTIVITEITEN VAN “SAMEN ÉÉN HEER” Heel veel mensen kwamenmeegenieten van het Luther evenement in oktober 2017 in Axel. Op deze manier kwam het verhaal van Luther tot leven en werd aan zijn ideeën recht gedaan. Voor bijdragen aan het Grihini Girls project in Assam: NL52 INGB 0001 066957 t.n.v. Missie-procuur van Mill Hill, Oosterbeek, o.v.v. Thaddy de Deckere, GG project. HERDERTJESTOCHT 2017 De herdertjestocht 2017 was weer een heel groot succes. We plaatsen hier enkele foto’s die voor zichzelf spreken. Zeker het eindpunt in de Vurssche was geweldig. KOKEN MET EN VOOR VLUCHTELINGEN Samen met de PKN kerk van Axel willen we een keer koken met en voor vluchtelingen. Wij hebben vanuit de katholieke hoek 2 mensen die mee gaan doen. Mocht u ook geïnteresseerd zijn, geef het dan door aan Rita Pollet. Op 20 februari zullen zij, met een paar mensen van de PKN kerk ook aanwezig zijn bij de ontmoetingsavond met vluchtelingen in Terneuzen.