Regioblad september 2017

Regioblad - 9 In het vorige Regioblad stelden wij u al uitgebreid op de hoog- te van de herinrichting van de Emmauskerk en uitbreiding van het parochiecentrum. In juli zijn de bouwactiviteiten afgerond. We zijn nu klaar om de heropening te vieren. De afgelopen zes maanden is er hard gewerkt aan de herinrich- ting van de Emmaüskerk en de uitbreiding van het naastliggende parochiecentrum. Dit is het sluit- stuk van het kerkgebouwenplan dat in 2012 is vastgesteld. Dit plan behelsde het afstoten en verko- pen van zes kerkgebouwen en het verplaatsen van het parochiecen- trum van Sluiskil naar Terneuzen. Het weekend van 8 tot en met 10 september staat in het teken van het afsluiten van deze periode. Samen kijken we naar de toe- komst. Om dit te vieren, nodigt de Elisabeth-parochie u graag uit op vrijdag 8 september om 15.30 uur in de Emmaüskerk. Tijdens deze feestelijke bijeen- komst zijn er toespraken omlijst met orgelmuziek. Er is volop gele- genheid om de kerk en het paro- chiecentrum te bezichtigen, en elkaar te ontmoeten onder het genot van een drankje en een hapje. Als u een cadeau wilt geven, ont- vangen wij graag een geldbedrag. De ontvangen gelden worden deels besteed aan de aankleding van de kerk en deels aan het Noodfonds Caritas Elisabeth paro- chie. Het Noodfonds biedt hulp aan mensen in onze parochie die niet zelf kunnen voorzien in hun eigen basislevensbehoeften. U kunt uw gift overmaken op bank- rekening NL79 RABO 0118 1651 00 t.a.v. de Elisabeth parochie. Mocht u niet in de gelegenheid zijn om bij de heropening aan- wezig te zijn dan kunt u ook van ons “open huis” gebruik maken op zaterdag 9 september van 13.00 uur tot 17.00 uur. Ook kunt u de Eucharistieviering bezoeken op zondag 10 septem- ber om 10.30 uur. Bisschop J. Liesen en het pastoraal team gaan dan voor in de dienst. Wij verwelkomen u graag op de heropening van de Emmaüskerk op vrijdag 8 september Het Parochiebestuur en Pastoraal Team hopen u op een van deze drie dagen te ontmoeten. Pastoor W.M.F. Wiertz en Vicevoorzitter C.H.M. van Waes Heropeningsweekend Emmaüskerk Terneuzen Het zal u in het voorgaande nummer vast niet ontgaan zijn, dat in september de Emmaüskerk na een grondige verbouwing wordt heropend. Hieronder vindt u een stuk van onze pastoor Wiel Wiertz en de vicevoorzitter de heer van Waes. Op de volgende pagina staat het programma in kort bestek en een verhaal met foto's over de indeling van de kantoren naast de kerk t.b.v. de huisvesting van het parochiebureau van Terneuzen en het Regionaal Pastoraal Centrum.