Regioblad november 2017

8 - Regioblad Parochiekern noord Secretaris B.J. Ivens, Postadres: Alberdingk Thijmstraat 2, 4532 CZ Terneuzen. Tel. 06-26364530, pkcnoord@gmail.com Parochiebureau Emmaüs Het parochiebureau van de Emmaüs is open van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 12.00 uur. Het is gevestigd in het parochiecentrum aan de Alberdingk Thijmstraat 2, in Terneuzen. Telefonisch bereikbaar via 0115-612327. Email: bureauterneuzen@eparochie.nl FOTO’S VRIJWILLIGERS- AVOND PKC NOORD Op de website van de Elisabethparochie zijn alle foto’s te bekijken van de vrijwilligersavond van de parochiekern Noord van 13 oktober j.l. Neem gerust een kijkje! U kunt de foto’s vinden onder “terugblikken”. www.eparochie.nl Met vriendelijke groetjes van de webmaster! Rob Ivens VRIJWILLIGERSAVOND PKC NOORD V rijwilligerswerk Vrijwilliger zijn… Is vrijwillig, Maar niet vrijblijvend. Is verbonden Maar niet gebonden. Is onbetaalbaar Maar niet te koop. Is positief doen. Met als enige doel Voor jezelf en de ander Een goed gevoel!! Op vrijdag 13 oktober 2017 vond de tweejaarlijkse vrijwilligersavond plaats voor de vele vrijwilligers van de parochiekern Noord. Allemaal nogmaals hartelijk bedankt voor jullie inzet! GREGORIUSPENNING MET OORKONDE VOOR JO HUPPERTZ Dit jaar is Jo Huppertz, volgens de kooradministratie, 40 jaar koorlid. In zijn geboorteplaats Kerkrade was Jo al muzikaal actief en vanaf zijn jeugd lid van het mannenkoor aldaar, evenals later in Calgary (Canada) en Den Haag. Mede door zijn werk bij DOW kwam Jo in de jaren 70 naar Terneuzen, waar hij in 1993 ook lid werd van het DOW-koor. In ons Gemengd Koor heeft hij bestuurstaken verricht en was nauw betrokken bij de jubileumviering van de toenmalige Parochie van de Verrezen Christus. Als tenor heeft Jo aan menig zuiver akkoord in het koor zijn stem voluit gegeven. Zingen bij meerstemmige liederen is zijn lust en zijn leven. Vierstemmige missen en kerkliederen maken daar een belangrijk deel van uit. Maar ook andere genres, getuige zijn creatief aandeel in de operettepotpori van Robert Stolz bij het 25-jarig bestaan van het koor. Op Ceciliafeesten heeft zijn muzikale bijdrage geregeld een dankbaar Limburgs accent, want:” luuende klokken” versterken dan ook merkbaar de koorband, om nog maar te zwijgen van ’t nachtegaaltje in het bronsgroen eikenhout. Aan menige sketch leverde Jo zijn bijdrage: de strijkplankenmars kan elk koorlid met voldoende dienstjaren zich nog wel herinneren. Op zondag 5 november kreeg hij uit handen van Niek van Waterschoot de Gregoriuspenning met bijbehorende oorkonde uitgereikt. Jo, bedankt voor je waardevolle inzet bij het Gemengd Koor Emmaüs. Piet de Smet, Voorzitter Gemengd Koor Emmaüs.